Snaren
  Rackets
  Bespanmachines
  Bespannen
Tennis Praktijk
Bespanvideos
Publicaties
Leverancier informatie
Gevraagd&aangeboden
Forum
Downloads
Tennis-Links
Kontakt
Impressum
  Deutsche Version
  English Version

Sport Inn Gerritsen Tennisarena.nl
Old 2011-10-20, 15:39   #11
Boon
Member

Het lijk me zeer interessant en word graag op de hoogte gehouden over deze lopende acties.
Boon is offline   Reply With Quote
Old 2012-01-28, 19:08   #12
Nunzio
Certified Stringer
Senior Member

De discussie stopt op 20 oktober vorig jaar. Ik neem aan dat we de discussie toch nog verder kunnen voeren.
De vraag was aan degene die net aan het bespannen zijn geslagen (ik ben pas begonnen, en heb wat kneepjes geleerd van Mark Verschoor).

Ik heb wel degelijk interesse in dergelijk certificaat. Als ik de basis goed ken en ervaring heb opgedaan, wil ik zeker verder als certified stringer. Lijkt me reuze interessant. Ik denk dat het zeker interessant is voor meerderen om zich te kunnen onderscheiden van de "gewone" bespanner.
Nunzio is offline   Reply With Quote
Old 2012-01-29, 08:08   #13
FredT
Senior Member

Default Notulen Forum bespreking over certificering

Dank je Nunzio; Ik was helemaal vergeten om het resultaat van de bijeenkomst van 14 januari jl op het forum te zetten.

Op deze bijeenkomst is het opzetten van bespanopleiding en certificering uitvoerig besproken.

Achter deze link hangt het discussie stuk met daarin de notulen (in kleine tekst onder vermelding "notulen")
http://www.stringway-nl.com/pdf/Notu...uitgewerkt.pdf

En natuurlijk is het de bedoeling is dat er over ieder detail op het forum gediscussieerd kan worden.

FredT
FredT is offline   Reply With Quote
Old 2012-01-29, 09:50   #14
Nunzio
Certified Stringer
Senior Member

Ziet er allemaal heel goed uit. Ik zie dat de bedoeling is dat er straks 3 cursussen ( basiscursus, CS cursus en MRT cursus) gegeven worden. Als beginnende bespanner miste ik dit nog, aangezien ik al weken op het internet op zoek ben naar zo iets en blijkbaar was dit in Nederland nog niet mogelijk. Een heel goede zaak dat hier nu aan gewerkt wordt, ik ga in ieder geval zeker door tot ik CS ben.

Nu vraag ik me alleen even af, wat gaat de basiscursus precies inhouden? Ik ben nog een beginnende bespanner, heb wat info en ervaring opgedaan bij Mark Verschoor, moet ik na wat ervaring te hebben opgedaan de basiscursus eerst volgen voor ik de CS cursus moet gaan volgen?
Mark heeft me een 2 uur (die uiteindelijk wel uitgelopen is) durende instructie gegeven in:
-hoe stel ik mijn racket op de bespanmachine af
-hoe bepaal ik de DT waarde en aan de hand van Tension advisor het aantal kg
-bespanmethodes met 2 en 4 knopen
-nameten van de DT
-korte uitleg verschillende snaren

Ik ben nu uitgerust met:
-een elektrische bespanmachine die officieel voor Rucanor was ontwikkeld maar overgenomen is door Stringway (er zitten dus ook Stringway bespanklemmen op)
-een tension advisor
-een bespanmeter ERT300 om de DT waarde te kunnen nameten

De bedoeling is om er nog de volgende onmisbare gereedschappen bij aan te schaffen:
-startklem
-kniptangetje
-priem
-e.d.
Old 2012-02-08, 09:22   #15
Pellie
Junior Member

Ik bespan al een tijdje, maar wil graag mijn kennis en vaardigheden toetsen en verbeteren.
Een centrale ingang voor deze informatie zoals stringforum lijkt me een goed uitgangspunt, en volgens mij zijn er ook bespancursussen, dus een Nederlandse certificering zal ik me meteen voor aanmelden.

Wie kan mij adviseren over de keuze tussen lidmaatschap van USRSA of ERSA?
Pellie is offline   Reply With Quote
Old 2012-02-08, 13:16   #16
its_me_leon
Senior Member

Qua certificering maakt het niet uit. Het certificeringstraject en de stof zijn identiek. Wel is het zo dat er op dit moment in Nederland naar mijn weten geen USRSA certificatie mogelijk is.
Het verlengen van een bestaand MRT certificaat kan wel via de USRSA. Als je nu een ERSA certificaat hebt wordt het in dat geval automatisch omgezet naar een USRSA.
its_me_leon is offline   Reply With Quote
Old 2012-02-13, 16:27   #17
Nunzio
Certified Stringer
Senior Member

Ik ben reuze benieuwd hoe de zaken er voor staan betreffende de bespancursussen. Is er straks ergens te zien waar je de inhoud van de beginnerscursus kunt zien. De inhoud van de CS cursus heb ik middels Mark Verschoor al gekregen.
Ik vraag me gewoon even af of ik als beginner eerst de basiscursus moet gaan volgen en dan pas de CS cursus.
Old 2012-02-13, 16:41   #18
FredT
Senior Member

Default status

Er zit aardig schot in, de cursus is vertaald en er moeten alleen nog een paar onderwerpen aan toegevoegd worden, die wij er in willen hebben.

Je behoeft niet eerst de basis cursus te doen, ik dacht dat je zelfs in 1 keer de MRT kan doen, maar dat weten Mark en Bas beter.

Last edited by FredT; 2012-02-13 at 17:06.
Old 2012-02-13, 16:58   #19
Nunzio
Certified Stringer
Senior Member

Bedankt voot de info Fred.
Zijn er ook al kosten bekend, en is het mogelijk om straks te zien wie er gecertificeerd is in Nederland middels een openbare lijst?
Old 2012-02-13, 17:06   #20
FredT
Senior Member

Voor meer informatie over de cursus en de kosten kun je het best een pm aan Mark (TechTennisholland) sturen, hij heeft de leiding over de hele certificering.

Natuurlijk is het de bedoeling dat er een lijst met CS (Certified Stringers) en MRT (Master Racquet Technicien) wordt gepubliceerd.
Het is natuurlijk de bedoeling dat de spelers en speelsters weten waar ze er zeker van kunnen zijn dat het racquet optimaal en kundig bespannen wordt.
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules