Snaren
  Rackets
  Bespanmachines
  Bespannen
Tennis Praktijk
Bespanvideos
Publicaties
Leverancier informatie
Gevraagd&aangeboden
Forum
Downloads
Tennis-Links
Kontakt
Impressum
  Deutsche Version
  English Version

Sport Inn Gerritsen Tennisarena.nl
Old 2012-03-11, 16:32   #1
bespannertje71mb
Junior Member

Default Hoe een badminton racket te bespannen?

Hallo,

Ik ben nog heel nieuw hier op dit forum en zal waarschijnlijk al meteen in de fout gaan met hier een vraag te stellen? ik weet nog niet precies hoe het allemaal werkt.

ik merk op dat jullie bezig zijn met het bespannen van rackets, klopt dit?

Kan iemand me een schema doorsturen over hoe een badmintonracket moet bespannen worden? ik kocht gisteren een toestel, heb ook ruime uitleg gekregen maar eens thuis met dit ding, lukt het al een heel stuk minder vlot. Wanneer iemand van jullie een schema heeft waarop je kan leren hoe je een racket hoort te bespannen, wil ik dit graag ontvangen indien mogelijk.

mvg,

Bart.
bespannertje71mb is offline   Reply With Quote
Old 2012-03-11, 18:03   #2
its_me_leon
Senior Member

Bart,

Ik heb je vraag in de juiste rubriek geplaatst. Je wilt dus beginnen met het bespannen van badminton rackets. Heb je een bepaald racket wat je wilt bespannen? Het is namelijk nogal ingewikkeld om een beschrijving te maken met daarin alle details betreffende alle verschillende badminton rackets.

Goed om te weten is dat als je je bezig houdt met een onbekend racket je informatie opzoekt mbt dat racket. Bij een racket wat al bespannen is en opnieuw bespannen moet worden is het aan te raden om een close up foto te maken van de huidige bespanning zodat je kan zien door welke gaten welke snaren lopen.
its_me_leon is offline   Reply With Quote
Old 2012-05-23, 21:52   #3
enroc
Junior Member

enroc's Avatar

Het is inderdaad goed om het patroon te weten van een racket, al kun je veel badmintonrackets met een zelfde patroon bespannen.

Als je rackets van Yonex wil bespannen, dan zijn de patronen op www.yonex.com te vinden: http://www.yonex.com/badminton/stringing_instructions/
Ik kan ze je eventueel ook naar je mailen van de laatste modellen van Carlton.

Maar je bent er alleen niet met een schema van een racket. Er komt veel meer bij kijken natuurlijk. Want hebben ze je ook goed verteld hoe je een badmintonracket moet inklemmen op de bespanmachine? Want dat is de basis een goede bespanning en het niet beschadigen van een badmintonracket.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules