Snaren
  Rackets
  Bespanmachines
  Bespannen
Tennis Praktijk
Bespanvideos
Publicaties
Leverancier informatie
Gevraagd&aangeboden
Forum
Downloads
Tennis-Links
Kontakt
Impressum
  Deutsche Version
  English Version

Sport Inn Gerritsen KNLTB - Permanente Ontwikkeling De tennis-organisatie die je écht beter maakt

Go Back   Stringforum.net Board > Localized Forums > Nederlands Forum > Over Producten > Snaren

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 2012-11-06, 16:26   #11
Poeee001
....
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Bart Segers View Post
Ik had de big banger original
http://sportinngerritsen.nl/luxilon-...r-original-12m

S1 comfort, nou dat vond ik persoonlijk alles behalve.
Maar zoals ik zei, wellicht met 24kg beter. Ik had hem (net opgezocht) met 25,5 en 25kg bespannen.
Heb je ook nog rekening gehouden om de snaar 10% zachter te bespannen of is dat niet nodig....

Vind het vreemd dat deze snaar in S1 wordt gezet na een test maar dat ie niet comfortabel aanvoelt...

Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Dames en heren, DE polyester snaar bestaat niet. Luxilon is weggelegd voor snarenbrekers en veelal professionals. Schoenmaker, blijf bij je leest. Als je hem uit ergernis eruit knipt of hem te hard vindt, dan is de snaar niet geschikt voor jou. Daarentegen zijn er altijd snaren die wel bij je passen, probeer daar achter te komen!
Wat bedoel je met schoenmaker blijf bij je leest? Is dit geen snaar voor een speler op 4,5,6 niveau?? Zelf wil ik het wel eens proberen, maar het is nu ook niet een goedkoop snaartje dat je er zo weer even uitknipt....
Poeee001 is offline   Reply With Quote
Old 2012-11-07, 08:50   #12
R-JL
Junior Member

Ik heb zelf enkele jaren gespeeld met alu power en alu power rough.
De snaar is zeker geen S1 comfort snaar maar ik heb geen problemen gehad met een tennis elleboog.
Ik zelf vind de snaar heerlijk spelen, veel controle genoeg power en bijna niet kapot te krijgen, alleen het spanningsverlies is te groot, zeker met de prijs van de snaar word het erg duur.

Dit is ook de rede dat ik niet meer hiermee speel en veel moderne snaren de alu power evenaren.
Zelf bespan ik me rackets nu met Solinco Tour bite, vergelijkbaar met Alu power rough alleen 80-100 euro goedkoper. En wat arm/schouder vriendelijker.

Spelers op het niveau 4-6 kunnen deze snaar prima gebruiken, al moet je er geen wonderen van verwachten.
De pro's gebruiken deze snaar voornamelijk door de sponsor contracten die luxilon aanbied aan top 350 spelers.
Veelal gebruiken ze de snaar in hybride met een darmsnaar, een enkeling gebruikt het als volledige bespanning.
R-JL is offline   Reply With Quote
Old 2012-11-08, 09:09   #13
Bart Segers
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Poeee001 View Post
Heb je ook nog rekening gehouden om de snaar 10% zachter te bespannen of is dat niet nodig....
Blijkbaar is dat wel nodig, maar ik heb er geen rekening mee gehouden.

Overigens, als ik normailter met 25kg bespan full poly, dan zou die regel een trekkracht geven van 22,5kg.
Dat lijkt mij weer erg weinig...

Ik maak in ieder geval geen uitstapje meer naar Luxilon.
Vind de prijs niet interessant genoeg om weer eens te proberen op lagere spanning.
Er zijn zoveel snaren die prettig spelen gelukkig, dus dat is geen probleem

Last edited by Bart Segers; 2012-11-10 at 19:32.
Bart Segers is offline   Reply With Quote
Old 2012-11-10, 10:55   #14
TvD
Senior Member

Send a message via Skype™ to TvD

R-JL, de meeste spelers pro's spelen wel degelijk met volledig Luxilon. Hoe kom je aan deze statistiek? De laatste keer dat ik dat kon checken was op RG 2012 en het percentage Luxilon lag erg hoog. Darm zie je ook nog veel, maar verhoudingsgewijs niet zo veel als polyester.

Hoe vinden jullie dat de Solinco zich verhoudt tov de Alu Power? Laat ze het maar niet horen bij Luxilon... Ik speel er zelf niet mee, maar heb in India de Solinco Tour Bite veel moeten bespannen (agressief merk wat veel snaren weggeeft aan spelers), onderzocht qua spel en nagemeten qua DT terugloop en duurzaamheid, en het is letterlijk nog geen 40% van de kwaliteit van de Alu Power. Moet ik wel erbij zeggen dat dit in verhouding is met betere spelers die meer eisen stellen aan een snaar. Dat is dan ook de voornaamste reden waarvoor de toppers kiezen voor darm en de betere polyesters.

Meteen een lijstje met Full Poly in de top 50 mannen:

Nadal
Ferrer
Berdych
Del Potro
Tipsarevic
Gasquet
Almagro
Monaco
Isner
Simon
Wawrinka
Querrey
Seppi
Verdasco
Youzhny
Janowicz
Fish
Mayer
Klizan
Melzer
Chardy
Belluci
Granollers
Benneteau
Anderson
Troicki
Lopez
Paire
Andujar
Davydenko
Goffin
Fognini
Nieminen
Matosevic
Ramos (50atp)

70% van de top 50 heren speelt dus met full poly.... Hiervan spelen de meeste met Luxilon.
TvD is offline   Reply With Quote
Old 2012-11-13, 08:49   #15
R-JL
Junior Member

De top noem ik al 250 spelers, en neem daar ook de vrouwen in mee, mijn laatste meting van US open stond het op 65% hybride, maar dat maakt ook niet zoveel uit.

Het hoge gebruikt van luxilon in de top is heel makkelijk te verklaren: Sponsors schap.
Als je een top 350 speler bent kan je contact op nemen met wilson of luxilon en krijg je van hun de snaren voor niks.

Persoonlijk wint solinco het voor mij van luxilon, om een grote reden, tension maintenance.(al is tour bite alleen te vergelijken met de rough versie door de structuur)
Luxilon is na 5-6 uurtjes hard slaan al dood, voor de pro's is dit natuurlijk geen probleem omdat ze voor iedere wedstrijd een nieuwe bespanning hebben.

Tenniswarehouse heeft een handige tool voor test resultaten.

De tourbite komt in de buurt van 4G de nieuwste generatie luxilon snaar.
Wat voor mij Tour bite gewoon een top snaar is.

Ik moet zeggen ze beginnen steeds groter te worden op de markt te worden door hun agressieve aanpak van sponsoren.
Ze binden zich veel college spelers en junior talenten aan zich in Amerika.
We zullen zien hoe ver ze het zullen schoppen.
R-JL is offline   Reply With Quote
Old 2012-11-13, 09:14   #16
TvD
Senior Member

Send a message via Skype™ to TvD

Ik heb inderdaad even de dames achterwege gelaten.

Qua hoog verbruik door sponsorschap vind ik erg kort door de bocht. Dat zou je dan kunnen zeggen van elk merk wat vaak voorkomt bij spelers. Ik ken maar 1 prof die betaalt voor zijn snaren en dat is Tommy Haas... Head racket, Babolat snaren (darm en RPM).

Spankracht behoud daarentegen is erg belangrijk, dat zal ik ook zeker niet ontkennen. De vraag is op welke spankracht je speelt en op welke spankracht je wil spelen. Dit is enigszins relatief. Het vergelijken van de snaren blijft overigens appel en peren. Een Tour Bite heeft nog steeds een ander oppervlak dan de Alu Rough. Daarom ben ik zelf gaan testen. Heb van het weekend met beiden gespeeld op dezelfde hardheid, zaterdag 2 uur en zondag 2 uur. Beiden stonden na afloop op een lagere DT (36 na bespannen, 33 na spelen) en dat staan ze nu nog steeds. Beide snaren speelden verschillend, het zijn namelijk twee verschillende snaren... Pakken voor mij beiden spin, de Rough minder (!) dan de Tour Bite, maar Alu Rough geeft mij wel de gelegenheid meer op de lijnen te spelen dan een Tour Bite. De bal springt er iets meer af.

Nog een mooie statistiek: normaliter breek ik tussen de 4 en 8 uur een snaar. Dus voor mij is het spanningsbehoud iets minder interessant. Op het moment van 'dood zijn' blaast de snaar zijn laatste adem uit in een snaarbreuk... Het dood zijn van een snaar ervaar ik alleen als ik bijvoorbeeld tennisles geef en alleen ballen aanspeel uit een eastern greep (vlakke slag, normaal western).

Misschien is het een idee om zijn of haar mening te delen qua ervaring?
TvD is offline   Reply With Quote
Old 2013-04-15, 15:14   #17
Tennis Fanatic
Kyrgios, wonderkind
Senior Member

Ik heb met de Big Banger Original (1.3 mm) en de BB Alu Power (1.25) in mijn Prince Graphite 93 (16x18) gespeeld, echter de Alu Power was geen full bed, maar met Prince Duraflex 1.25 mm in de crosses. Beide rackets 24 kilo in de lengte en 23 in de breedte. Ik speel met veel top spin en harde slagen (niveau 5 en stijgende)
Ik kon met de BB original erg veel power en topspin genereren. De controle was ondertussen ook zeer goed. De snaar heeft erg weinig last van spanningsverlies en een zeer hoge duurzaamheid. Ik ben erg tevreden over deze snaar, al moet ik zeggen dat hij 2x zo duur is als de Yonex Polytour Pro en dat vind ik toch wel een groot minpunt. Met de Yonex ben ik namelijk ook erg tevreden (zie mijn review in het Yonex Poly Tour Pro topic).

De alu power (met de duraflex) ben ik minder over te spreken. Hoewel de controle en power de eerste 4 uur optimaal is en het in deze 4 uur waarschijnlijk (voor mij althans) op elk gebied de beste snaar is (power, feeling, comtrole) voelt hij toch al vrij snel dood aan. Ik begrijp wel dat veel pro's hier mee spelen, want die pakken voor dit 'dooie punt' is bereikt toch allang een ander racket, zoals R-JL hierboven terecht al opmerkt.

Last edited by Tennis Fanatic; 2013-04-15 at 15:18.
Tennis Fanatic is offline   Reply With Quote
Old 2013-04-16, 20:24   #18
lovestostring
Senior Member

Beste forumleden,
Onder vind U enerzijds de mail terug naar mezelf toegezonden van de verdeler voor Luxilon Belgie en anderzijds enkele topspelers hun snaren combinatie. Jullie zullen merken dat het merendeel van de topspelers voor Luxilon kiest. Als deze snaren echt zoals zovelen denken " slecht voor de arm" of iets dergelijks is denk ik niet dat de topspelers daarmee gaan blijven spelen. De arm- en elleboog blessures moet je echt niet gaan zoeken in enkel de snaren, maar wordt merendeel veroorzaakt door een slecht techniek in combi met overbelasting. Zoals reeds gezegd is volgende mail rechtsreeks toegestuurd naar mezelf :

Beste Steve,

Nogmaals haartelijk dank voor het vriendelijk onthaal op 17 oktober j.l.

Zoals overeengekomen bezorg ik u het ontwerp van de mail die u dacht te overhandigen aan de finalisten van het Criterium en te laten geworden aan de spelers van uw club zowel als van enkele andere clubs.

Voor deze laatsten heb ik gedacht dat het misschien beter zou zijn dat wij die mails aan de betrokkenen zouden verzenden, zodat men u niet zou kunnen verwijten van "buiten uw grondgebied " te treden.
Het is up to you want wij zullen doen zoals u wenst.

met vriendelijke groeten,

Xavier du Bois

Hierbij ontwerp :

Misschien wist u het, misschien niet maar de BIG BANGER tennis snaren van LUXILON zijn wel de eerste synthetische snaren van de wereld.

Op wereldnivo spelen 72% van de ATP® Top 100 en 66 % van de WTA® Top 100 met de belgische snaren BIG BANGER® van LUXILON® .

Waarom?

Omdat de snaren geproduceerd zijn uit POLY-ETHER-ETHER wat uniek is. Alle andere synthetische snaren zijn gemaakt uit Polyester of Polyamide/Nylon.

Het verschil?

Snaren in Poly-Ether-Ether

· verliezen geen spanning

· bewegen niet eenmaal bespannen

· gaan gemiddeld 3 maal langer mee dan een standaard snaar op de markt.

ZIJ ZIJN DUS MINDER DUUR !

Hierbij enkele namen van spelers maar er zijn er nog heel wat meer:

Novak Djokovic,Roger Federer, Andy Murray, David Ferrer, Thomas Berdych, Mardy Fish,Juan Martin, Gaël Monfil, Kei Nishikori, Alexandr Dolgolopov, Gilles Muller, Olivier Rochus, Steve Darcis, David Goffin, Dick Norman, Niels Dessein, Ruben Bemelmans ...

en bij de speelsters :

Victoria Azarenka, Maria Sharapova, Serena Williams, Petra Kvitova, Venus Williams, Roberta Vinci, Sara Errani, Ana Ivanovic, Svetlana Kuznetsova, Yanina Wickmayer, Tamaryn Hendler....

die allemaal spelen met LUXILON ®snaren.

LUXILON® is bovendien winnaar van zowel olympisch goud, zilver, brons en runner-up, zowel bij de mannen als bij de vrouwen.

Als u verder inlichtingen wenst over BIG BANGER kunt u zich richten tot ...................................... (uw naam en adres)

Latest Update: Australian Open – January 2013

Nicolas Almagro Dunlop Biomimetic Tour 500 Pro Luxilon Big Banger Original

Thomaz Bellucci Wilson Steam 96 Luxilon Big Banger Alu Power

Tomas Berdych Head YouTek Graphene Instinct MP
Luxilon Big Banger Alu Power 55lbs

James Blake Donnay X-Dual Pro
Luxilon Big Banger Alu Power 68lbs

Jennifer Capriati Prince Tour Diablo
Babolat VS Touch/Luxilon Big Banger Alu Power 51/48lbs

Marin Cilic Head YouTek Graphene Instinct MP
Babolat VS Team/Luxilon Big Banger Alu Power 61lbs

Nikolay Davydenko Prince EXO3 Tour 18×20
Luxilon Big Banger Original 51lbs

Juan Martin del Potro Wilson [K] Six.One 95
Luxilon Big Banger Alu Power 62lbs

Novak Djokovic Head YouTek Graphene Speed Pro 18×20
Babolat VS Team Natural Gut/Luxilon Big Banger Alu Power Rough 59/56lbs

Elena Dementieva Yonex RDiS 100 Mid Plus
Luxilon Big Banger Alu Power 52/48lbs

Roger Federer Wilson Pro Staff Six.One Tour BLX
Wilson Natural Gut/Luxilon Big Banger Alu Power Rough 48.5/45lbs

David Ferrer Prince EXO3 Tour
Luxilon Big Banger Original 51lbs

Juan Carlos Ferrero Prince EXO3 Tour
Luxilon Big Banger Original 53/51lbs

Richard Gasquet Head YouTek IG Extreme Pro
Luxilon Big Banger Alu Power 58lbs

Tommy Haas Head YouTek IG Prestige Pro
Babolat VS Team 75lbs

Tim Henman Slazenger NX One
Luxilon Big Banger TiMo/Babolat VS Team 62lbs

Lleyton Hewitt Yonex RDiS 100
Babolat VS Team/Luxilon Big Banger Alu Power 56lbs

Ana Ivanovic Yonex Ezone Xi
Luxilon Big Banger Alu Power 54lbs

Gustavo Kuerten Head Liquidmetal Prestige Mid
Luxilon Big Banger Alu Power 56lbs

Petra Kvitova Wilson Tour BLX
Luxilon Big Banger Alu Power 57/53lbs

Svetlana Kuznetsova Head YouTek IG Extreme Pro
Luxilon Big Banger Alu Power 57/55lbs

Sabine Lisicki Wilson BLX Blade
Luxilon Big Banger Alu Power Rough/Wilson Natural Gut 52/50lbs

Feliciano Lopez Wilson Juice 100 BLX
Luxilon Alu Power/Luxilon AceVS Team 51/46lbs

Paul-Henri Mathieu Wilson [K]Blade 98
Luxilon Big Banger Alu Power 62lbs

Gaël Monfils Prince Wilson Blade 98 BLX
Luxilon Big Banger Alu Power 57/55lbs

Carlos Moya Babolat Pure Drive Team
Luxilon Big Banger Original 60lbs

Andy Murray Head YouTek IG Radical Pro
Luxilon Big Banger Alu Power/Babolat VS Touch 62lbs

Anastasia Myskina Head Liquidmetal Instinct Tour
Luxilon Big Banger Timo 56/52lbs

David Nalbandian Yonex VCore 98D
Luxilon Big Banger Original 64lbs

Jiri Novak Völkl Tour 10 Mid Plus
Luxilon Big Banger Alu Power 64/62lbs

Nadia Petrova Babolat AeroStorm
Luxilon Monotec Supersense 62lbs

Mary Pierce Yonex RD Ti-80
Luxilon Big Banger TiMo 65lbs

Milos Raonic Wilson Blade 98 BLX
Luxilon M2 44/46lbs

Tommy Robredo Dunlop 4D 300
Luxilon Big Banger Original 52lbs

Laura Robson Wilson Blade 98 BLX Luxilon Big Banger TiMo/Wilson Natural Gut

Marat Safin Head Microgel Prestige Mid
Luxilon Big Banger Alu Power 60lbs

Robin Soderling Head YouTek IG Radical MP
Luxilon Big Banger Alu Power 56lbs

Paradorn Srichaphan Yonex Ultimum RD Ti-80
Luxilon Big Banger Alu Power/Babolat VS Touch 64lbs

Jo-Wilfrid Tsonga Babolat AeroPro Drive GT
Babolat VS Team/Luxilon Alu Power Rough 59.5lbs

Serena Williams Wilson Blade 104
Luxilon 4G/Wilson Natural Gut 66lbs

Venus Williams Wilson Blade 104
Luxilon 4G/Wilson Natural Gut 66lbs

Bij deze hoop ik jullie van dienst geweest te zijn en voor eens en altijd de euvels over Luxilon de wereld te hebben uitgeholpen.
Is in aankoop mss wel een "duurdere snaar" maar voor kwaliteit betaal je nu eenmaal.

Sportieve Grtjs,

Steve
lovestostring is offline   Reply With Quote
Old 2013-04-18, 01:19   #19
Tennis Fanatic
Kyrgios, wonderkind
Senior Member

Ik denk inderdaad dat als je de wiskunde toepast, de luxilon big banger original een hele goeie koop is, omdat hij zeer lang meegaat en bovendien erg lekker speelt. De Alu Power gaat wellicht wel lang mee, maar ver voor het 'breekpunt' zal je hem er al uit moeten knippen, omdat hij na max. 6 uur dood aanvoelt. Dit lijkt me dus niet echt een economische aankoop voor de gewone consument.
Ik ben overigens zeer benieuwd naar de Luxilon 4G, is er iemand die met deze snaar gespeeld heeft?
Tennis Fanatic is offline   Reply With Quote
Old 2013-05-07, 10:44   #20
Joost
Member

Ik speel nu sinds kort ook met de Alu Power en voor mij is het een fijne snaar,
is natuurlijk persoonlijk dat begrijp ik ook. Heb hem full bespannen op 26kg.
Ik heb geen last van elleboog blessures of iets dergelijks. speel met weinig spin maar vooral met veel power. Het enige inderdaad waar ik "last" van heb is het gevoel na een uurtje of 8 tennissen. Nu wil ik niet direct gaan overstappen naar iets anders. Maar is er misschien een andere manier om dit op te vangen ? Snaar met een andere combineren, of gewoon helaas pindekaas "wie mooi wil zijn moet pijn lijden " ?
Misschien ter extra info speel met Head IG Youtek Prestige MP

Last edited by Joost; 2013-05-07 at 10:46.
Joost is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules