Snaren
  Rackets
  Bespanmachines
  Bespannen
Tennis Praktijk
Bespanvideos
Publicaties
Leverancier informatie
Gevraagd&aangeboden
Forum
Downloads
Tennis-Links
Kontakt
Impressum
  Deutsche Version
  English Version

Sport Inn Gerritsen KNLTB - Permanente Ontwikkeling De tennis-organisatie die je Úcht beter maakt

Go Back   Stringforum.net Board > Localized Forums > Nederlands Forum > Over Producten > Snaren

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 2013-05-30, 00:25   #51
Tennis Fanatic
Kyrgios, wonderkind
Senior Member

Quote:
Originally Posted by juz View Post
Drie week geleden full Yonex PTP geprobeert, voelde wel erg goed alleen moet voor mij wel een stuk comfortabeler nog.

Wat voor racket met kg's heb jij die Yonex PTP met Nvy gedaan?
Ik heb deze snaarcombi in mijn Babolat Pure Drive GT 2010 bespannen op 24,5 lengte en 25 kilo breedte. Ik heb van beide snaren de 1.30 mm versie. Ik heb de n.Vy in de breedte voor het extra comfort wat ik eigenlijk altijd mis bij een full poly.

Ik las in een ander thread dat je hard slaat met veel top spin. Heb je de BIg Banger original rough weleens geprobeerd? I.c.m de n.Vy verwacht ik optimale duurzaamheid, comfort en top spin productie. Ik heb deze snaarcombi zelf nog nooit getest, maar hij staat op mijn 'testlijst'. Wel is de BB wat duurder, maar wellicht valt het weer mee als je er langer mee doet.

Overigens verwacht ik dat de MSV Foxus Hex ook zeer goed functioneert met de n.Vy, eigenlijk met elke polyester dus

Last edited by Tennis Fanatic; 2013-05-30 at 04:52.
Tennis Fanatic is offline   Reply With Quote
Old 2013-05-30, 00:56   #52
Tennis Fanatic
Kyrgios, wonderkind
Senior Member

deleted post- dubbel geplaatst

Last edited by Tennis Fanatic; 2013-05-30 at 00:59.
Old 2013-07-19, 20:07   #53
Tennis Fanatic
Kyrgios, wonderkind
Senior Member

Even een update m.b.t. mijn ervaring met de alu power/n.Vy.

Ik heb heel lang niet meer met mijn Prince Gaphite 93 racket met deze snaar gespeeld, omdat ik andere rackets en snaren aan het testen ben.

Vandaag weer 2 uur gespeeld, nu in totaal 6 uur met deze setup. De snaar voelt nog steeds geweldig, de playability is nog steeds optimaal.
Ik begin me nu toch af te vragen of een goede breedtesnaar wellicht de tijdsduur van de playability van de alu power verlengd of misschien zelfs verkort. Ik zal dit alleen nooit zelf kunnen testen, aangezien ik nog nooit met een full bed alu power heb gespeeld of ga spelen. Ik denk namelijk dat mijn arm dit niet aankan, aangezien de combinatie met een armvriendelijke breedtesnaar mij al armproblemen geeft.
Ook niet onbelangrijk is dat de alu power als hybrid de kosten per racket kan drukken.

Ik snap dat Sampras Luxilon 'Cheatalon' heeft genoemd. Ik ben sinds vandaag weer verslaafd aan de alu power. Ik hoop dat hij voorlopig goed blijft.
Old 2013-07-26, 09:01   #54
TvD
Senior Member

Send a message via Skype™ to TvD

Een klein wist u datje: de alu power is op zijn best op een lage DT. Zou ook heel veel kunnen schelen in je armklachten. Playability blijft super
TvD is offline   Reply With Quote
Old 2013-07-26, 17:24   #55
Tennis Fanatic
Kyrgios, wonderkind
Senior Member

Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Een klein wist u datje: de alu power is op zijn best op een lage DT. Zou ook heel veel kunnen schelen in je armklachten. Playability blijft super
Welke DT zou jij voor de alu power aanbevelen voor iemand met chronische armklachten? Het is namelijk de meest armonvriendelijke snaar waar ik ooit mee heb gespeeld, dus ik ben erg bang voor een fullbed.

Mijn DT van 34 met de N.vy in de breedte was eigenlijk nog steeds te hoog en leidde na een tijdje tot een pijnlijke arm bij het serveren.

Last edited by Tennis Fanatic; 2013-07-26 at 17:47.
Old 2013-07-26, 17:57   #56
TvD
Senior Member

Send a message via Skype™ to TvD

Sowieso niet hoger dan 32. Controle hou je toch wel, vooral als je met een 93 blad speelt. Wat zijn de overige specs van je racket?
TvD is offline   Reply With Quote
Old 2013-07-26, 20:24   #57
Tennis Fanatic
Kyrgios, wonderkind
Senior Member

Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Sowieso niet hoger dan 32. Controle hou je toch wel, vooral als je met een 93 blad speelt. Wat zijn de overige specs van je racket?
gewicht: 330 gram
snaarpatroon: 16x18
Swingweight: 300
Power Level: 700

De Prince Graphite 93 Mid is een controle racket, maar met een open snaar patroon zodat je ook genoeg power hebt en toegang tot topspin.

Last edited by Tennis Fanatic; 2013-07-26 at 23:51.
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules