Snaren
  Rackets
  Bespanmachines
  Bespannen
Tennis Praktijk
Bespanvideos
Publicaties
Leverancier informatie
Gevraagd&aangeboden
Forum
Downloads
Tennis-Links
Kontakt
Impressum
  Deutsche Version
  English Version

Sport Inn Gerritsen KNLTB - Permanente Ontwikkeling De tennis-organisatie die je Úcht beter maakt
Old 2014-04-27, 15:44   #1
Sheila78
Junior Member

Default Starten met bespannen; Tyger of Pro's Pro

Hallo,
Ik ben me aan het oriŰnteren op een bespanmachine. Nu zou ik graag van jullie, ervaren bespanners, willen weten wat de voor & nadelen zijn van een Tyger StringEco 45 en de Pro's Pro Pioneer 6 / Pro's Pro Challender II.
Of, adviseren jullie om voor een andere machine te gaan?
Om jullie een beeld te geven; ik denk een paar rackets per maand te gaan bespannen. En ik wil eigenlijk niet meer uitgeven dan ong. 300 euro voor een machine.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet.
Sheila78 is offline   Reply With Quote
Old 2014-04-27, 18:33   #2
Racquet-Priority
Senior Member

Racquet-Priority's Avatar

Persoonlijk heb ik kwalitatief de beste ervaring met Tyger t.o.v. Pro's Pro. De StringEco 45 is een prima machine om mee te beginnen, en met normaal gebruik zal die jaren mee gaan! Heb je ook al na gedacht over de snaren waar je mee gaat bespannen?
Old 2014-04-27, 19:17   #3
bartje-p
Senior Member

bartje-p's Avatar

Ik ben zelf ook begonnen met een eco45 en daar ruim 2 jaar mee gedaan. Na 2 jaar veertje moeten vervangen (a 5 euro), daarna verkocht en overgestapt op een stringway. Tikkie duurder, maar beviel nog veel beter, vooral het feit dat je niet meer hoeft te krikken en de hefboom nagenoeg horizontaal moet hebben.
Met PP machines geen eigen ervaringen.
bartje-p is offline   Reply With Quote
Old 2014-04-28, 08:06   #4
Sheila78
Junior Member

Quote:
Originally Posted by Racquet-Priority View Post
Persoonlijk heb ik kwalitatief de beste ervaring met Tyger t.o.v. Pro's Pro. De StringEco 45 is een prima machine om mee te beginnen, en met normaal gebruik zal die jaren mee gaan! Heb je ook al na gedacht over de snaren waar je mee gaat bespannen?
Over de snaren heb ik nog niet nagedacht. Wat ik tot dusver voorbij zie komen is dat de meeste bespanners een aantal verschillende in huis hebben. Dat lijkt me ook de beste oplossing.
Momenteel heb ik zelf de Signum Pro Hyperion & Signum Pro Tornado in mn racket.
Old 2014-04-28, 12:55   #5
Racquet-Priority
Senior Member

Racquet-Priority's Avatar

Als je voor anderen wilt gaan bespannen is het raadzaam om minimaal een multifilament snaar (comfortabel, power), bijvoobeeld Wilson Sensation, en een monofilament snaar (spin, controle), bijvoorbeeld Signum Pro Poly Plasma, in huis te hebben.

Mocht je uit willen breiden is het verstandig om je assortiment zo samen te stellen dat je op ieder prijspunt een bespanning aan kunt bieden.
Old 2014-04-29, 19:34   #6
Sheila78
Junior Member

Quote:
Originally Posted by Racquet-Priority View Post
Als je voor anderen wilt gaan bespannen is het raadzaam om minimaal een multifilament snaar (comfortabel, power), bijvoobeeld Wilson Sensation, en een monofilament snaar (spin, controle), bijvoorbeeld Signum Pro Poly Plasma, in huis te hebben.

Mocht je uit willen breiden is het verstandig om je assortiment zo samen te stellen dat je op ieder prijspunt een bespanning aan kunt bieden.
Als ik het bespannen een beetje onder de knie dan wil ik wel voor anderen gaan bespannen ja. Een klein assortiment snaren is dan wel het uitgangspunt om te hebben, lijkt me idd wel handig om een paar verschillende soorten te hebben.
Maar goed, eerst die bepansmachine. Ik ga me eerst nog even goed inlezen op het bespannen zelf voordat ik een machine aanschaf
Old 2014-05-01, 08:16   #7
Sheila78
Junior Member

Nog een ander vraagje. Naast de bespanmachine heb ik natuurlijk ook het eea aan gereedschap nodig. Wat adviseren jullie?
Old 2014-05-01, 20:31   #8
Tennis Fanatic
Kyrgios, wonderkind
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Sheila78 View Post
Hallo,
Ik ben me aan het oriŰnteren op een bespanmachine. Nu zou ik graag van jullie, ervaren bespanners, willen weten wat de voor & nadelen zijn van een Tyger StringEco 45 en de Pro's Pro Pioneer 6 / Pro's Pro Challender II.
Of, adviseren jullie om voor een andere machine te gaan?
Om jullie een beeld te geven; ik denk een paar rackets per maand te gaan bespannen. En ik wil eigenlijk niet meer uitgeven dan ong. 300 euro voor een machine.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

Quote:
Originally Posted by Sheila78 View Post
Nog een ander vraagje. Naast de bespanmachine heb ik natuurlijk ook het eea aan gereedschap nodig. Wat adviseren jullie?
Ik heb zelf ervaring met de stringeco45. Deze heb ik 3 jaar gehad. Ik was er redelijk tevreden mee, hou wel rekening met ongeveer 1,5 uur per racket.
Ook zou ik adviseren een startklem aan te schaffen, dit maakt het bespannen een stuk makkelijker.
Tennis Fanatic is offline   Reply With Quote
Old 2014-05-02, 07:43   #9
Sheila78
Junior Member

Dank voor de tip van de startklem!
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules