Snaren
  Rackets
  Bespanmachines
  Bespannen
Tennis Praktijk
Bespanvideos
Publicaties
Leverancier informatie
Gevraagd&aangeboden
Forum
Downloads
Tennis-Links
Kontakt
Impressum
  Deutsche Version
  English Version

Sport Inn Gerritsen KNLTB - Permanente Ontwikkeling De tennis-organisatie die je écht beter maakt
Old 2018-05-09, 14:21   #1
peter248
Member

Send a message via MSN to peter248
Default Grip verdikken, krimpkous of schalen wisselen?

Een tijdje geleden heb ik last van mijn onderarm gekregen. Aan de binnenkant, volgens de fysio een typische “golfarm”.

Mogelijk is het spelen met een te kleine grip en een harde mono snaar in een stug racket hier de oorzaak van. (Een zachte multifiber in een tweede racket helpt iets maar niet veel.)

Na het lezen van wat adviezen over de dikte van de grip zou ik minimaal een grip 5 nodig hebben. Ik speel nu met een 3 met overgrip...

De keuze is nu, of gebruik maken van krimpkous, of andere gripschalen van Head plaatsen.

Wat is jullie advies? De huidige gripschalen door maat 5 vervangen? Of eerst aan de slag met een krimpkous?

Is het vervangen van gripschalen overigens een moeilijke klus?
peter248 is offline   Reply With Quote
Old 2018-05-16, 22:32   #2
peter248
Member

Quote:
Originally Posted by peter248 View Post
Een tijdje geleden heb ik last van mijn onderarm gekregen. Aan de binnenkant, volgens de fysio een typische “golfarm”.

Mogelijk is het spelen met een te kleine grip en een harde mono snaar in een stug racket hier de oorzaak van. (Een zachte multifiber in een tweede racket helpt iets maar niet veel.)

Na het lezen van wat adviezen over de dikte van de grip zou ik minimaal een grip 5 nodig hebben. Ik speel nu met een 3 met overgrip...

De keuze is nu, of gebruik maken van krimpkous, of andere gripschalen van Head plaatsen.

Wat is jullie advies? De huidige gripschalen door maat 5 vervangen? Of eerst aan de slag met een krimpkous?

Is het vervangen van gripschalen overigens een moeilijke klus?

Niemand?
Old 2018-05-30, 12:29   #3
its_me_leon
Senior Member

Peter,

Blessures als deze worden niet altijd veroorzaakt door een verkeerde setup. Soms is het gewoon domme pech. Een verkeerd getime'de bal bijvoorbeeld of overbelasting door tennissen met natte ballen etc. Zelfde geldt voor tennisarm. Vaak is rust het enige middel dat helpt.
Hoeveel mensen tennissen er nu met grip 5? Ik ken ze niet. De methode met meten waarbij je een vinger tussen je vingers en handpalm zou moeten kunnen leggen is m.i. Achterhaald en stamt nog uit de tijd van de houten rackets. Gripschalen zijn makkelijk te plaatsen bij Head rackets. Het verwijderen kan lastiger zijn, zeker als je de gripschalen wil hergebruiken. Het gebruik van een fohn in combinatie met iets duns wat je onder de schaal steekt kan helpen. Je moet dan wat druk uitoefenen en hopen dat hetwarm maken de lijm wat zachter maakt. Plaatsen kan met dubbelzijdige tape of bijv een kleine hoeveelheid bisonkit. Je hebt ook een passende achterdop nodig. Die kan je vast nieten of lijmen.
Weiss Cannon Red Ghost 1.18
its_me_leon is offline   Reply With Quote
Old 2018-05-31, 20:53   #4
peter248
Member

Hallo Leon,

Ik krijg zelf toch een beetje het gevoel dat de dikte van de grip wat verschil maakt. Ik speel even met twee overgrips over een maat 3. En de pijn is duidelijk minder...

Ik heb de meting voor de grip ook uitgevoerd door met een liniaal te meten van de top van de ringvinger tot aan de tweede hartlijn in de handpalm. Dan zou ik volgens diverse tabellen zelfs op een grip 6 of 7 uit komen...

Schalen en doppen voor L4 en L5 heb ik reeds gereed liggen. Dit weekend maar eens knutselen. Eenmaal de af fabriek geplaatste grip L3 er vanaf kan ik beide maten proberen.
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules